Franchisa roku

Záměrem soutěže Franchisa roku je představit a ocenit nejkvalitnější franchisové koncepty působící na českém trhu a dodržující Etický kodex franchisingu.

 

Jedním z franšízových konceptů, který se v letošním roce uchází o přední umístění v soutěži Franchisa roku vyhlašované Českou asociací franchisingu, je i Business for Breakfast (BforB). Původem britská franšízová síť věnující se budování networkingových podnikatelských klubů má v současnosti v České republice 10 franšízantů, kteří provozují 58 klubů s více jak 600 členy.

Letošní rok je pro BforB, jehož cílem je měnit atmosféru podnikání v Česku k lepšímu, ve znamení celé řady novinek a také výzev, které posunou celý koncept na vyšší level. „Stavíme nový systém, který pomůže franšízantům snadněji a efektivněji řídit jejich franšízu, a členům nabídne přesnější evidenci výsledků, které z fungování v rámci BforB získávají,“ prozrazuje zakladatelka a ředitelka Business for Breakfast Česká republika Kamila Zárychtová.

Další novinkou, se kterou se členové již druhým rokem mohou setkat, jsou celorepublikové akce, na kterých mají příležitost se setkat se členy jiných klubů z dalších regionů. K takovým akcím patří například pražské Zahájení podnikatelské sezóny, jihočeský Jarní ples podnikatelů, Meziklubové setkání v Krkonoších, společné splouvání Vltavy a mnoho dalších, regionálně zaměřených aktivit – byznysových i nebyznysových. „Networkovat se totiž nemusí jen v šatech a oblecích,“ poznamenává Kamila Zárychtová.

BforB pro své členy letos také připravuje Certifikát ověřeného podnikatele. Ten je určen členům, kterým bude nebo bylo obnoveno členství v klubu, což svědčí o jejich spolehlivosti a chuti ostatních s nimi nadále spolupracovat.

Prostor pro vlastní byznys

Velké plány má BforB i na poli rozvoje franšízové sítě. V roce 2018 nabízí k přeprodeji tři zavedené franšízy. V Plzni se otevřela první příležitost, když se stávající franšízantka rozhodla pro novou dráhu a ráda by předala dva kluby a jejich klubovou základnu novému nástupci. Další příležitost se zájemcům o franšízové licenci otevírá v Pardubickém kraji. „V tomto regionu hledáme parťáka pro majitelku franšízové licence v Královéhradeckém kraji, která nastartovala i spoustu významných aktivit v pardubickém regionu, kde také momentálně fungují dva kluby, které budou předány novému franšízantovi,“ říká ředitelka BforB Česká republika.

Posledním regionem k přeprodeji je Zlínský kraj, ve kterém se dá navázat na podnikatelskou tradici. Velikost tohoto regionu také skýtá velké možnosti pro vybudování BforB podnikatelské komunity. BforB chce také proniknout do krajů, ve kterých zatím nepůsobí. Příkladem je Středočeský kraj. Zde je možná spolupráce formou „Komunitního manažera“ nebo Majitele franšízové licence.

„Společný cíl, na kterém pracujeme napříč celým BforB, je zvýšení průměrného počtu členů v každém podnikatelském klubu na 15,“ vysvětluje Kamila Zárychtová s tím, že každý klub je pro své členy přínosný již od samotného založení s pěti členy. S každým novým členem přibude do klubu mnoho obchodních možností, nových kontaktů, zkušeností a informací, kterými se členové mohou vzájemně obohatit.

Do roku 2020 si Business for Breakfast dalo za cíl vybudovat komunitu BforB 1000 členů. „Naše vize je v podstatě jednoduchá. Pokud bude 1000 podnikatelů spolupracovat na základě vysokých hodnot jako je spolupráce, důvěra, dlouhodobý obchodní vztah, kvalita a spolehlivost, pak se nám společnými silami podaří změnit podnikatelské prostředí v České republice k lepšímu,“ dodává Kamila Zárychtová.