Franchisa roku

Záměrem soutěže Franchisa roku je představit a ocenit nejkvalitnější franchisové koncepty působící na českém trhu a dodržující Etický kodex franchisingu.

 

V říjnu byla oficiálně zahájena soutěž Franchisa roku.

Pro první ročník byly vyhlášeny tři soutěžní kategorie, které si postupně představíme. Dozvíte se časový harmonogram, soutěžní kritéria a další potřebné informace.

Dnešní informace se týkají kategorie Franchisor roku, která je určena tuzemskému nebo zahraničnímu franchisovému konceptu. Ocenění Franchisor roku 2015 získá franchisový koncept, který prokáže svou vysokou kvalitu a hodnotu nejen skvělými ekonomickými výsledky, ale i výjimečným vztahem k zaměstnancům a franchisantům a odpovědným přístupem k veřejnosti a životnímu prostředí. A jaká je cena pro vítěze? Finalisté obdrží cerfifikát a vítěz získá roční bezplatné členství v České asociace franchisingu a ceny od partnerů. Kategorii hodnotí nezávislá porota z řad odborníků na franchising, ekonomii, marketing nebo HR. Přihlásit se můžete ještě dnes v sekci PŘIHLÁŠKA.

Přihlaste svou společnost

Harmonogram soutěžní kategorie Franchisor roku 2015

První kolo kategorie FRANCHISOR ROKU

1. říjen 2015 – 20. březen 2016

Přihlášené účastníky soutěže kontaktuje organizátor s detailním dotazníkem o franchisovém konceptu a ekonomických ukazatelích společnosti. Současně s dotazníkem účastník soutěže zasílá i svůj podnikatelský příběh. Materiály jsou podkladem pro rozhodování poroty. Vyplnění dotazníku je realizováno elektronicky.

Druhé kolo kategorie FRANCHISOR ROKU

1. duben 2016 – 30. duben 2016

Druhé kolo probíhá v Praze formou osobního setkání účastníka soutěže s odbornou porotou. Účastník nejprve porotě představí franchisový koncept v rozsahu 10 min. Následuje prostor pro diskusi a otázky poroty v délce 10 min.

Hodnocení kategorie FRANCHISOR ROKU bude probíhat ve dvou kolech

V prvním kole je při hodnocení kladen důraz na:

  1. 30 % na ekonomické ukazatele společnosti (za kalendářní rok 2014 a 2015(předběžná účetní závěrka).
  2. 70 % na tzv. soft skills, které jsou hodnoceny na základě informací uvedených soutěžícím v dotazníku a podnikatelském příběhu (rozsah max. 2 normostrany, kdy 1 normostranou se rozumí 1800 znaků).

Materiál pro hodnocení výsledků obsahuje body:

  1. Jak dlouho podnikáte formou franchisy?
  2. Jaké byly začátky vašeho podnikání a co bylo jeho motivací?
  3. Čím si myslíte, že se odlišujete od konkurence? Jaká je vaše konkurenční výhoda?
  4. Zavedli jste v poslední době nějaké významné inovace? Pokud ano, jaký efekt měly na výsledky vašeho podnikání?
  5. Co konkrétního děláte pro podporu franchisantů? Jakým způsobem přispíváte k jejich spokojenosti spojení s vaší značkou? Popište konkrétní případy.
  6. Jak podporujete rozvoj sítě?
  7. Jak eliminujete neúspěch vašeho franchisového konceptu?
  8. Jaké máte podnikatelské plány, čeho chcete dosáhnout? Kolik franchisových poboček plánujete otevřít na tuzemském trhu do jednoho roku, tří nebo pěti let? Pokud jste tuzemský franchisor, zvažujete expanzi do jiných zemí?
  9. Jak se promítá odpovědnost vašeho podnikání vůči veřejnosti a světu?

Porota z přihlášených účastníků vybere 5 finalistů, kteří postoupí do druhého kola.

V průběhu druhého kola se sejdou finalisté soutěže před odbornou porotou v Praze:

  1. představí svůj franchisový koncept v délce 10 min
  2. odpovídají na otázky poroty v rámci diskuse o délce 10 min

V druhém soutěžním kole získá každý zástupce soutěžní franchisy desetiminutový časový prostor pro prezentaci daného franchisového konceptu odborné porotě. V rámci tohoto času by měl zástupce konceptu představit podstatu, odlišnosti i přínos jeho franchisy a nabídnout podrobnější informace, než ty, které uvedl v registračním dotazníku či prvním kole soutěže.

Následně bude mít desetiminutový prostor odborná porota na své dotazy k zástupci soutěžního konceptu. Porota otázky zacílí např. na firemní strategické plány, oblast řízení lidských zdrojů a manažerských dovedností, oblast komunikace nebo společenskou odpovědnost soutěžní franchisy.

Po ukončení těchto dvou bloků provede každý porotce samostatné bodové hodnocení daného franšízového konceptu i získaných odpovědí. Hodnotící škála je 1-10, přičemž 10 je nejlepší hodnocení. Bodové hodnocení jednotlivých porotců pro daný koncept následně sečte jmenovaná kompetentní osoba (zástupce organizátora, vedoucí porotců). Vítězem se pak stane koncept s nejvyšším celkovým bodovým ohodnocením. V případě rovnosti bodů finalistů na některém z prvních tří míst, dojde k dodatečnému hlasování, které určí konečného vítěze dané kategorie.

V případě dotazů se prosím obraťte na organizátora soutěže:

Česká asociace franchisingu
Těšnov 5
110 00 Praha 1
www.czech-franchise.cz

Kontaktní osoba:

Ing. Petra Ritschelová, výkonná ředitelka
GSM: +420 728 948 479
E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.